FATE

FATE

Thursday 23 August 2012

Selamat Hari Raya!!!

Assalamualaikum warga blog yang disayangi..dah lama tak update blog semenjak balik bercuti neh,tambah-tambah nak raya..hehe.. Aku balik penang ari rabu lepas.. Firstly for eid aku,family,abg ipar sekeluarga dan abg kedua sekeluarga.. g beraya rumah belah mak aku.aku bagi dia"Mak",sebab dia pernah jaga aku masa kecil,bukan aku saja panggil mak adik beradik n menantu pon panggil dia mak..hehe.. And then g beraya rumah " Mak cik",belah ayah aku pulak..hihi.. dua-dua rumah ni memang wajib g pada first eid,memang adat keluarga kitaorang. G umah "Mak" makan mee kuah and then g umah "Mak Cik" makan nasi tomato..sedap-sedap,setiap tahun mak cik aku ,suka buat nasi pada raya pertama. Selepas g kedua-dua rumah kitaorang semua balik rumah,sebab abg first aku nak balik rumah,dan berapa minit kemudian abg yang ketiga pulak datang,so meriah la rumah ni.. Ingat malam nak g umah "mak su" tapi mak mertua kak aku pulak datang so tak jadi lahh..tangguh esok pagi baru nak g,and then,plan punya plan,kitaorang g parit buntar bawak "mak" beli baju raya.and then abg ipar aku bawak jalan-jalan g kuala kurau and g umah sedaranya.. Pada raya ketiga kitaorang g umah "kak Ummi" n "abg sulung " ku kat kedah..umah kak ummi dia buat open house so ajak la kitaorang g mkn,dia buat,roti jalan,laksa,cendol dan macam-macam..sedapppp,thanks kak ummi invited kami sekeluarga .. And then raya keempat g umah :"maksu" belah mak aku belahh..dan hari ni aku g raya umah kawan aku..kiki..sok nak g beraya lagi,INSYAALLAH :)

~ Ni First Eid ,thanks Mak beli baju Jubah kat adik :D ~

~ Ni Izzah N Darwisyah ..dua-dua suka bergambar :)
Darwisyah puasa penuh,yeay!! tahun depan puasa lagi taw-taw !!!

~Dua beradik Darwisy n Darwisyah :) ~

~yang laki tu anak abg aku first,amir,darwisyah n Izzah ~

~berjimba dengan anak sedaraku,happy for first eid <3 *Peace*~

~ ni Raya Ketiga ,thanks Mak Eton sebab bagi baju nehh :D ~

~ Si kembar n Mak aku <3 ~

~ ni zahirah <3 ~

Akhir kata,aku ingin minta maaf jika ada salah silap atau pernah menyinggung perasaan korang..btw SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI :)

bye-bye semua..see u next entry :)








No comments:

Post a Comment